ПРАВИЛА НАШОГО ЗАКЛАДУ
Ми разом з Вами зацікавлені в тому, щоб відвідування дитиною дитячого садка було комфортним і корисним.
Тому просимо Вас дотримуватися наступних правил:
- Запізнення - завджи стрес для дорослих і дітей. Будь ласка, приходьте вчасно!
- Проводжайте дитину до групи та передавайте особисто в руки педагогам.
- Ідучи додому обов'язково повідомте про це вихователя.
- Якщо у Вашої дитини поганий настрій, обговоріть її стан з педагогом.
- При вході, будь ласка, очистіть взуття та зачиняйте за собою вхідні двері.
Вимоги до зовнішнього вигляду та одягу дітей
- Одяг дитини повинен бути чистим, охайним, відповідати порі року, температурі повітря, відповідати розміру дитини. Небажане носіння комбінезонів.
- Повинна бути чиста білизна.
- Зав'язки і застібки мають бути розташовані так, щоб дитина могла самостійно себе обслужити.
- Взуття має бути легким, теплим, точно відповідати нозі дитини, легко зніматися і надіватися.
- Носова хустка потрібна дитині як в приміщенні, так і на прогулянці. Зробіть на одязі зручні кишені для її зберігання.
- Обличчя повинно бути умите, ніс, руки - чисті, нігті - підстрижені, зуби - почищені, зачіска - охайна.
- Щоб уникнути випадків травматизму та з метою збереження здоров'я дітей, необхідно перевіряти вміст кишень дитини на наявність небезпечних предметів.
- Категорично забороняється приносити в садок гострі, ріжучі, склянні предмети, дрібні предмети (намистинки, гудзики і тому подібне, пігулки), а також їжу та напої.
Відповідно до наказу МОНмолодьспорт від 30.06.2011р. № 714 «Про затвердження Примірного положення про Консультативний центр для батьків або осіб, які їх замінюють, і дітей, які виховуються в умовах сім’ї» в закладі створено консультаційний пункт, розроблено графік роботи, план заходів роботи консультативного пункту
Мета консультативного пункту: надання безоплатної психолого-педагогічної допомоги батькам або особам, які їх замінюють, підтримки всебічного розвитку дітей, які виховуються в умовах сім'ї.
Графік роботи консультативного пункту
ІІ середа кожного місяця з 16-00 до 17-00
Умови прийому дітей до дошкільного закладу
Порядок прийняття до дошкільного навчального закладу регулюється відповідними нормативно-правовими документами:
- Закон України «Про дошкільну освіту»;
- ст. 15 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» визначає, що прийом дітей до виховних, навчальних, оздоровчих та інших дитячих закладів проводиться за наявності відповідної довідки закладу охорони здоров’я, в якому дитина перебуває під медичним наглядом.
- наказ МОЗ України від 16.09.2011 № 595 «Про порядок проведення профілактичних щеплень в Україні та контроль якості й обігу медичних імунобіологічних препаратів».
Довідка видається на підставі даних медичного огляду дитини, якщо відсутні медичні протипоказання для її перебування у цьому закладі, а також якщо їй проведено профілактичне щеплення згідно з календарем щеплень і вона не перебувала в контакті з хворими на інфекційні захворювання або бактеріоносіями.
Дітям, які не отримали профілактичних щеплень згідно з календарем щеплень, відвідування дитячих закладів не дозволяється.
До українського календаря щеплень входять:
- Туберкульоз 3-7 день, 7, 14 років;
- Гепатит В 1 день, 1 міс., 6 міс.;
- Дифтерія 3, 4, 5, 18 міс., 6, 14, 18 років, далі кожні 10 років;
- Кашлюк 3, 4, 5, 18 міс.;
- Правець 3, 4, 5, 18 міс., 6, 14, 18 років, далі кожні 10 років;
- Поліомієліт - инактивована (нежива) вакцина: 3,4 міс.;
- - оральная (жива) вакцина: 5, 18 міс., 6, 14 років;
- Гемофільна інфекція 3, 4, 18 міс.;
- Кір 12 міс., 6 років;
- Краснуха 12 міс., 6 років, 15 років (дівчата);
- Паротит (свинка) 12 міс., 6 років, 15 років (хлопці).
ВПЕРШЕ ДО ДИТСАДКА
Прихід у дитячий садок — перший серйозний етап соціального життя дитини. Досі вона спілкувалася тільки з членами родини, приятелями, сусідами або з тими, кого дорослі запрошували у дім. І от — багато незнайомих облич, нова обстановка... У дитячих садках працюють досвідчені, кваліфіковані вихователі, які зуміють ввести ваше маля в колектив, адаптувати його до нових умов. В принципі, якщо мати, за певних обставин, змушена буде залишити дитину на цілий день — великої біди не станеться. Проте, краще, звичайно, поступове звикання. Поки дитина приглядається до нових товаришів, цікавиться новими іграшками, побудьте неподалік. Коли через півгодини або годину після приходу переконаєтеся, що дитина почувається спокійно, лагідно скажіть їй, що вам треба йти, що невдовзі ви прийдете по неї й заберете додому. Якщо навіть маля трохи поплаче без вас, вихователь зуміє утішити й забавити дитину.
Різноманітні іграшки, можливість гратися з іншими дітьми швидко зацікавлюють малят, і вони звикають до садка. Найголовніше, щоб перші враження були позитивними. А для цього батькам дамо кілька порад.
Розповідайте дитині якомога більше доброго про садок і активно привчайте її до самостійності. В колективі добре закріплюються навички самообслуговування, але закласти їх належить у сім'ї, як і навички гігієни.
Батьків часто турбує, як одягати дитину для дитсадка. Насамперед так, щоб їй було зручно. Одяг має бути міцним, не ускладнювати рухи дитини, і таким, щоб малюк сам міг вільно роздягатися й одягатися. Привчіть дитину правильно застібати пальтечко, вміло поводитися зі змійкою, надягати шапку, знімати і взувати черевички. Безумовно, матері простіше самій одягти і роздягти дитину, але варто бути терплячими — нехай учиться самостійності, дорослішає.
Дитина ще вдома повинна привчитися вішати або акуратно складати свій одяг, давати раду іграшкам, правильно поводитися з олівцем. Щоб полегшити перебіг адаптації, заздалегідь учіть малого науки спілкування з іншими: поясніть, що таке дружба, чому треба йти на поступки, зважати на чиїсь інтереси. Коли дитина росте в сім'ї одна, можна домовитися з іншими родинами щодо організації спільних ігор дітей. Добре також ходити гуртом на прогулянки, екскурсії. Все це не лише збагатить дітей новими знаннями, а й зробить їх комунікабельними.
Батьки і вихователі — перші впроваджувачі рідної української мови в душу і розум дитини. Якщо дорослі спілкуються з дітьми чистою українською мовою, вона обов'язково перейме їхній стиль. Але так само вона перейме суржик, грубі висловлювання, жаргонізм. Проте самого наслідування дорослих і запам'ятовування замало для оволодіння вмінням говорити правильно і красиво. Потрібна цілеспрямована робота над розвитком усного мовлення. Це важливо й у тому ракурсі, що дитині в садку доведеться розповідати про поїздки і мандри, які вона здійснила з батьками, про те, що вона бачила, чула і робила. І такого мистецтва розповіді потрібно вчити ще до вступу у дошкільний заклад. Нехай дитина розповідає татку з мамою про те, що бачила у дворі, парку, зоопарку, музеї тощо. Привчившись правильно висловлювати свої думки і вільно розповідати про цікаві для неї події, маля в подальшому убезпечиться від комплексу «мовчальника».
Диференціювання дітей на таких, для яких природним є російське, українське чи мішане мовлення — основний методичний підхід до оволодіння спорідненою мовою. Якщо маля виховується в російськомовній сім'ї, у нього довше формується механізм іншої мови. Тут зразкова українська мова дорослих особливо важлива.
Ще один важливий аспект: дітям важливо знати потішки, вірші, пісеньки українською мовою. Батькам важливо ж знати стадії росту і розвитку дошкільників, а також їхні індивідуальні особливості. Ріст і розвиток дитини — складний процес, одним з компонентів якого є формування рухів. Кожен віковий період — це активне оволодіння дитиною повними руховими діями. На час приходу в дитсадок малюк, як правило, навчається бігати, стрибати, вилазити на висоту, підлазити під предмети тощо. Втім здатності дітей на третьому році життя не однакові. По-перше, через те, що ставлення до фізкультури в різних сім'ях різне. Одні батьки дають дитині рухову волю, тоді вона природно реалізує свої можливості, інші стримують рухову ініціативу, через що маля суттєво відстає від однолітків у дитячому садку. Втім, ніколи не пізно надолужувати втрачене, хоча для цього знадобиться не один місяць. Тому не варто записувати маля в «спортивні невдахи». Регулярні фізкультурні заняття в дитсадку підтягують дівчинку чи хлопчика до належного вікового розвитку рухів. А такі самі регулярні заняття вдома допоможуть дошкільняті полюбити фізкультуру всерйоз і надовго.